1/ Dle §7 zákona č.561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů ředitel školy zabezpečuje poskytování poradenských služeb ve škole školním poradenským pracovištěm.
2/ Ve škole jsou zajišťovány poradenské služby v rozsahu odpovídajícím počtu a vzdělávacím potřebám žáků školy zaměřené zejména na:
a)poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
b)sledování a vyhodnocení účinnosti zvolených podpůrných opatření
c)prevenci školní neúspěšnosti
d)kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění
e)podporu vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami
f)podporu vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných
g)průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností
h)včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů
i)předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace
k)metodickou podporu učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy
-1-
l)spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci a školskými poradenskými zařízeními
3/ Škola zpracovává a uskutečňuje program poradenských služeb ve škole, který zahrnuje popis a vymezení rozsahu činností pedagogických pracovníků uvedených v odstavci 2, preventivní program školy včetně strategie předcházení školní neúspěšnosti, šikaně a dalším projevům rizikového chování
4/ Pedagogičtí pracovníci uvedení v odstavci 1se podílejí na zajišťování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, poskytují součinnost se školským poradenským zařízením a spolupracují s orgány veřejné moci za účelem ochrany práv žáků
5/ Pracovníci poskytující poradenské služby
5.1 Pedagogičtí pracovníci, kteří poskytují poradenskou službu školy
a) vedoucí pracovníci
– ředitel školy
-zástupce ředitele školy (v případě, že mu ředitel školy předá zodpovědnost za poskytování poradenské služby ve škole)
b)poradenští pracovníci školy
– výchovný – kariérový poradce
– školní metodik prevence
– logopedický asistent
c) další pedagogičtí pracovníci školy
– třídní učitel
– učitel – metodik pro přípravu školního vzdělávacího programu
– učitel(é) vzdělávací oblasti Výchova k volbě povolání (základní škola)
– další pedagogové (zejména učitelé výchov)
-2-
5.2 Kontakty na pracovníky
Pracovník
Oblast poradenské služby
Tel:E-mail:Kancelář:Konzult. hodiny
Ředitel školy Mgr. Hana Žáková
Další vzdělávání pedagogických pracovníků Spolupráce s poradenskými zařízeními Spolupráce se zákonnými zástupci žáků
352352391 mazancova.jaroslava@zs3chodov.cz č.48 po domluvě
5.3 Kvalifikační standardy poradenských pracovníků ve škole
Ředitel školy
§5 zákona č. 563/2004Sb., o pedagogických pracovnících
§5 vyhlášky č.317/20058 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků
Výchovný poradce
§8 vyhlášky č.317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků
Školní metodik prevence
§9 odst.1 písm. c)vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků
-3-
Logopedický asistent
Vzdělání dle Metodického doporučení č.j. 14 712/209-61 k zabezpečení logopedické péče ve školství Čl. IV.
Třídní učitel
§7 zákona č.563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících (učitel 1.st. ZŠ)
§8 zákona č.563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících (učitel 2.st. ZŠ)
Učitel – metodik pro přípravu školního vzdělávacího programu
§9 ods.1písm. b )vyhlášky č.317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků
Učitel vzdělávací oblasti Výchova k volbě povolání
§8 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících
Další pedagogové (zejména učitelé výchov)
§8 zákonač.563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, (učitel 2.st. ZŠ)
6. Schéma poskytování poradenských služeb ve škole – viz příloha
7. Spolupráce s poradenskými zařízeními
Škola spolupracuje se specializovanými poradenskými pracovišti:
a) ve školství
-pedagogicko-psychologická poradna (PPP)
-speciálně pedagogické centrum (SPC)
-středisko výchovné péče (SVP)
b)mimo školství
-informačně – poradenské středisko úřadu práce
-orgán sociálně právní ochrany dětí
-zdravotnická zařízení
-Policie České republiky
8. Informovanost o poradenských službách
-4-
Přehled o poskytovaných službách ve škole je na veřejně přístupný na nástěnce v budově školy, ne webových stránkách školy:
-umístění prostor pro poskytování poradenských služeb ve škole
-jména a funkce poradenských pracovníků školy a kontakt na tyto pracovníky
-konzultační hodiny poradenských pracovníků školy
O poskytování poradenských služeb informuje škola ve svých výročních zprávách.
9. Práce s informacemi a s důvěrnými daty při poskytování poradenských služeb
10.1 Informace a citlivá data
Informace a citlivá data o žácích a jejich rodičích, která se poradenští pracovníci dozvědí v souvislosti s výkonem své poradenské činnosti, jsou ochraňována v souladu s nařízením EU 679/2016 ze dne 27.4.2016, obecné nařízení na ochranu osobních údajů a směrnice ředitele školy k ochraně osobních údajů.
Poradenští pracovníci zejména:
-zachovávají mlčenlivost o skutečnostech týkajících se osobních dat žáků (ZZ)
-dbají, aby programy, se kterými pracují při poskytování poradenské služby, byly instalovány pouze na vybraných počítačích a byly přístupné až po přihlášení uživatele
-dokumentaci v listinné podobě ukládají v zamykatelné skříni v určených prostorách
10.2 Citlivé údaje o žácích
-zdravotní stav žáka
-závěry pedagogicko-psychologické poradny
-lékařské posudky,závěry jiných institucí
Při předávání informací, které obsahují citlivé údaje, podepíše zákonný zástupce souhlas se zpracováním citlivých údajů.
11. Převod dokumentace a nástrojové vybavení při poskytování poradenských služeb
V případě, že školy ukončí pracovní smlouvu s pracovníkem poskytujícím poradenskou službu, ředitel školy zajistí předání dokumentace a nástrojové vybavení novému pracovníkovi, popřípadě zajistí předání dokumentace do archivu školy.
12. Vzdělávání a formy komunikace v době DISTANČNÍ VÝUKY
V období distanční výuky je poskytována žáků a ZZ podpora prostřednictvím online prostředí:
zmapování dosaženého pokroku u každého žáka a naplánování výuky zj. u žáků s SVP
podpořit vytvoření systému výuky pro žáky, kteří mají nepříznivé podmínky pro DV
soustředit se na aplikační složku znalostí
otevřít na úrovni školy diskuzi o způsobech hodnocení
udržet kvalitu komunikace s rodiči při vzdělávání na dálku
V Chodově: 28.8. 2020 Mgr. Hana Žáková ředitelka školy
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nutné soubory cookie
Nutný soubor cookie by měl být povolen vždy, abychom mohli uložit vaše předvolby pro nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že pokaždé, když navštívíte tento web, budete muset znovu povolit nebo zakázat cookies.